Professionals d’alt nivell a les convocatòries de Dones Visuals

març 11, 2022 4:21 pm

Published by Leave your thoughts

Els programes de Dones Visuals tenen cada un d’ells un disseny específic i a mida no solament de l’objectiu de l’Acció, si no també de les participants que l’habiten. Alhora, aquests programes estan travessats per eixos comuns que defineixen les convocatòries de Dones Visuals i també els valors de l’associació.

Des del primer AccióCurts l’any 2017, acció inicial de l’associació., fins al desplegament de totes les branques del Pla d’Acció, la recerca de professionals d’alt nivell per dissenyar, formar i acompanyar en les nostres accions ha estat una prioritat. Amb totes les professionals que han passat per les accions, ha quedat comprovat que l’excel·lència es dona de la mà amb un acompanyament personalitzat i curós, atent a la indústria, però també a les noves pràctiques que dia rere dia s’obren davant nostre.

Us presentem les professionals que formen aquesta comunitat de les convocatòries de Dones Visuals Crida a l’Acció 2022 i que enguany acompanyaran participants i creacions en el camí de fer créixer els seus projectes audiovisuals.

Mentores i tutores

MERCEDES MARTÍNEZ ABARCA (AccióCurts)

Mercedes Martínez-Abarca és programadora i consultora. Des del 2009, treballa per al Festival Internacional de Cinema de Rotterdam, on actualment és programadora i membre del comitè de selecció de l’Hubert Bals Fund. També forma part del comitè de selecció de Primer Corte i Copia Final de Ventana Sur i del Marché du Film de Canes, i col·labora amb l’associació DONESVISUALS. Anteriorment, va coordinar la plataforma de coproducció Holland Film Meeting, va treballar per a l’agent de vendes internacionals Fortissimo Films i va col·laborar amb festivals i plataformes de coproducció com ara el Festival Internacional de Cinema de Gijón i Abycine Lanza, entre d’altres.

ÀNGELS MASCLANS (AccióProducció)

Productora delegada fins al 2020 d’Oberon Cinematogràfica, en projectes com La hija de un ladrón, de Belén Funes; Petra, de Jaume Rosales; Vida Privada, de Sílvia Munt; El elegido, i Volverás d’Antonio Chavarrías; La teta asustada i Madeinusa, de Claudia Llosa; entre d’altres. Participa com a productora associada a la pel·lícula de Jaime Rosales, Girasoles Silvestres i prepara com a productora executiva, el seu nou projecte, Morlaix.

Actualment, està desenvolupant l’òpera prima d’Iván Morales, Esmorza amb mi, i La Unión de Cordelia Alegre. Col·labora amb el Màster de Producció i Distribució Cinematogràfica (EPAC) i és tutora del programa Acció Producció des del 2021.

LAIA MANRESA (AccióViver)

Llicenciada en Periodisme i especialitzar-se en Guió a la Universitat Autònoma de Barcelona, ha centrat la seva carrera en l’escriptura documental per a cinema. Alguns títols destacats de la seva filmografia són De nens (Joaquim Jordà, 2003), Veinte años no es nada (Joaquim Jordà, 2004), Més enllà del mirall (Joaquim Jordà, 2006) i Morir de dia (2010), en què assumeix per primera vegada la direcció. També treballa com script editor i assessora creativa de guió. Des de 2013, és professora en el grau de Comunicació Audiovisual (UB) i en el Màster d’Escriptura del Guió Audiovisual (UB-UdL-GAC). És tutora del programa Acció Viver des del 2018.

MARTA GRAU (AccióViver)

Guionista, escriptora i script editor. Llicenciada en Comunicació Audiovisual (UPF) i doctora en Comunicació Social. Guionista de llargmetratge Volveremos (2013, Premi Gold Panda, Premi Gaudí), de la direcció argumental de la sèrie Las del hochey (2019-202), TVC-Netflix), la biblio de la 3a i 5a temporada de Com si fos ahir i els guions de Cançó per a tu i Tros  (nominada a millor pel·lícula als Premis Gaudí 2022). És professora adjunta dels Graus Universitaris de Comunicació Audiovisual (UPF i URL), del Màster en escriptura de Guió Audiovisual (UB-UdL-GAC), Màster Oficial en Cine URL), del Màster en escriptura de Guió Audiovisual (UB-UdL-GAC), Màster Oficial en Cinema i Televisió (URL) i el Màster en Producció i Distribució Cinematogràfica (EPAC-UVic). Ha estat analista per TVE i per als programes Proimatges Colombia i Cineuropa. És tutora del programa Acció Viver de Dones Visuals des del 2018.

NURIA VILLAZAN (AccióViver)

Núria Villazán Martín va estudiar Filosofia a la Universitat de Barcelona i Imatge i So (branca de Realització) a l’IORTV (de TVE). Després de treballar a TVE, es graduà en l’especialitat de Guió a la EICTV (Escuela Internacional de Cine y Televisión) de San Antonio de los Baños, a Cuba. És guionista, directora i script supervisor en una gran diversitat de projectes. Els seus projectes van ser: Un cos al bosc de Joaquim Jordà, Monos como Becky com a coodirectora i Andorra com a coguionista. També ha impartit cursos i seminaris sobre la seva especialització i ha realitzat anàlisi i edició de guió. És tutora d’Acció Viver des del 2020.

LAURA RUBIROLA (AccióViver)

Productora executiva i codirectora de l’escola de guió Showrunners, on exerceix la docència com a mentora de projectes i impartint les assignatures de producció executiva. Ha coordinat diversos llargmetratges de la productora Rodar y Rodar i ha estat productora associada de les pel·lícules El Cuerpo i ¿Quién mató a Bambi? Business affairs a la pel·lícula Contratiempo, productora executiva del llargmetratge Durante la tormenta i de la sèrie de Netflix El inocente. Actualment, produeix el llargmetratge per a Netflix No voy a pedirle a nadie que me crea i properament estrenarà els llargmetratges: Los renglones torcidos de Dios i Suro. Ha estat coordinadora de dues edicions del programa Acció Viver i és la tutora de producció al mateix programa.

Prespectives feministes

MARTA SELVA, Mostra Internacional de Films de Dones

Marta Selva ha estat codirectora de la Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona i també responsable de continguts de la cooperativa Drac Màgic des del 1979. Ha col·laborat en diversos mitjans com a crítica cinematogràfica i analista política, i és autora de diversos estudis sobre les relacions entre pedagogia, cultura i cinema, sobre anàlisi fílmic i dels mitjans de comunicació, televisió i publicitat. És docent a diverses universitats (UOC, URV, UPF i UAB) i imparteix actualment el mòdul de «Documental feminista» al màster de Documental Creatiu de la UAB. Entre les seves publicacions recents, destaca Escenarios de transnacionalidad y perspectiva de género en las obras de las cineastas, sobre les trajectòries de diverses generacions de cineastes. 

POL GALOFRE, Col·lectiu Ficcial

Pol Galofre Molero és graduat en Cinema i Audiovisuals a l’ESCAC. És un dels coordinadors del projecte Cultura Trans, juntament amb Miquel Missé, amb qui també ha publicat el llibre Políticas Trans: Una antologia de textos desde los estudios trans norteamericanos. A més, ha participat com a assessor a l’obra de teatre Limbo de Les Impuxibles, i (Nos) outrxs de Raquel Freire i Marta E. Miranda. És docent al màster Gènere i Comunicació de la UAB i a l’Espai DebuT*, així com a formador sobre diversitat sexual i de gènere. 

SALIMA JIRARI

Salima Jirari és consultora especialitzada en diversitat i projectes audiovisuals. Amb més de 10 anys d’experiencia en el sector, tant en l’ambit de la distribució com producció, actaulment es la responsable de distribució del DocsBarcelona. Paralelament, també col·labora amb diferents empreses i entitats del sector com a consultora especialitzada en diversitat i ha format part de diversos comités de sel·lecció de projectes en desenvolupament com ‘Cambio de plano’ impulsat per DAMA i Netflix.

Mastreclass i formacions específiques

Segons les necessitats de cada acció, també es planteja la col·laboració amb professionals especialitzades per oferir formacions, masterclass o acompayaments puntuals. En destaquem algunes.

CRISTINA CALVET (àmbit legal)

Advocada amb més de vint anys d’experiència en tots els àmbits del sector artístic (música, teatre, doblatge, audiovisual i publicitat). Està i ha estat en contacte amb artistes com a responsable de l’Àrea legal de l’Associació d’ Actors i Directors Professionals de Catalunya, AADPC. Va treballar al Fòrum Universal de les Cultures BARCELONA 2004, SA com advocada responsable de les contractacions artístiques (música, teatre, exposicions fotogràfiques i audiovisuals, produïdes dins i fora del Recinte del Fòrum). Prèviament va ser gerent i advocada de l’ Associació professional de representants, promotors i managers de Catalunya (ARC) en l’àmbit de la música, promoció de concerts, i representació artística. 

CRISTINA GARMÓN (Acció de Cap), Antaviana

Va estudiar Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra on va descobrir el seu interès pel muntatge. Va començar com ajudant de muntatge i ara amb més de 16 anys en el món professional ha combinat la part tècnica amb la gestió d’equips i clients que la porta a fer-se coordinadora de postproducció primer i de VFX després. Amb un perfil polivalent i un ampli coneixement tècnic ha treballat en projectes de televisió i cinema, com Las niñas de Pilar Palomero, La hija de un ladrón de Belén Funes, Rastres de Sàndal de Maria Ripoll, Espejo-Espejo de Marc Crehuet, El Practicante de Carles Torras, Dos de Mar Targarona i sèrie Los herederos de la tierra de Jordi Frades.

GLORIA BERNABEU (Acció de Cap), Antaviana

Va estudiar cinema i audiovisuals a L’ESCAC i encara que es va graduar amb l’especialitat de muntatge de seguida es va introduir en el món dels efectes visuals, primer com a coordinadora i a posteriori com a operadora de Cineon, un dels primers ordinadors de composició digital per cinema de KODAK. 

Durant 15 anys ha estat treballant com a compositora de VFX amb Nuke, tant a Barcelona com a l’estranger en més de 40 títols i en pel·lícules de renom com Darknes, The machinist, Piratas del caribe, Harry Potter, Capitan America, Furia de titanes, The Bourne legacy, Rush.
Actualment, compagina la feina de composició i supervisió a Antaviana Films. Encarregant-se de la supervisió dels VFX tant en el rodatge com en postproducció.

SANDRA FILIPPELLI (Acció de Cap), Antavina

Coordinadora de postproducció i VFX amb més de 15 anys d’experiència en projectes  llargmetratges, TV-movies, sèries i publicitat. Nascuda a Buenos Aires, Argentina, es va traslladar a Barcelona a finals del 2005. Des d’aleshores es va introduir en el sector de la postproducció audiovisual com a coordinadora. El 2015 es va unir al projecte d’Antaviana Films com a cap de postproducció on ha coordinat projectes per a plataformes com Netflix i Movistar. Ha treballat en més de 80 projectes entre els quals Tadeo Jones 3D, The bookshop, Elisa y Marcela, Merlí Sapere Aude, El ventre del mar. 

ANNA ARAGONÈS (Acció de Cap), Antaviana

Llicenciada en Belles Arts a la Universitat de Barcelona, la seva inquietud pel dibuix i la pintura la porta a endinsar-se al món dels VFX. En la seva carrera professional ha dissenyat diverses capçaleres, les més recents són per la pel·lícula El ventre del mar i la sèrie Cucut (properament a televisió). Especialitzada amb mattepainting ha creat escenaris per a La vampira de Barcelona, Incerta glòria, Nadie quiere la noche, Born a King, la sèrie El día de mañana. Amb el seu perfil polivalent combina la seva feina com a compositora i grafisme supervisant alguns projectes. Diverses nominacions i premis Gaudí.

MARC DOMINICI (Acció de Cap), Antaviana

ALEJANDRO MATUS (AcciódeCap)

Expert en fluxos de treball de cinema digital, és supervisor de postproducció, dissenyador de fluxos de treball i serveis de DI (Digital Intermediate) en les empreses Moonlight Cinema (http://moonlightbarcelona.com/) i DITWORLD (http://www.ditworld.com/) porta treballant per a signatures com Netflix, Fox, HBO, Tèlson, Cinecolor i CineLAB en projectes com La Casa de Paper, Sky Rojo, Merli, Foodie Love, El Practicant, Neva a Benidorm i moltes més. Ha impartit cursos en ESCAC, CEV, Ciutat de la Llum, ECIB, Institut del Cinema de Madrid i nombroses presentacions en les principals fires del món NAB (Las Vegas) i IBC (Amsterdam).

FERRAN UREÑA (AcciódeCap), Eixam Media

Nascut a Barcelona a finals dels anys 80. Va debutar amb la pel·lícula independent “Barcelona 92”, pel·lícula que defineix com la seva escola i els seus inicis al món del cinema. Un retrat de la Barcelona contracultural de finals dels 80 i principis dels 90.
Interessat per les històries costumbristes i per buscar-hi el rerefons més enllà del que és visible, Ferran va començar a desenvolupar diversos projectes documentals en què treballa actualment. Cofundador de la productora Vivir Rodando i Eixam Media. Especialitat també en la realització multicàmera, integració de sets virtuals i streaming en general.

ALBERT MARSÀ (AcciódeCap), MTK Space

Format com tècnic audiovisual en il·luminació, captació i tractament de la imatge a l’Escola de Mitjans Audiovisuals de Catalunya (EMAV), sempre intenta trobar l’equilibri de l’èxit en tots els seus projectes. Més de deu anys en actiu en el sector audiovisual li ha permès conèixer en profunditat les necessitats i el funcionament de les activitats del sector aplicant el coneixement tècnic dels equips audiovisuals i la coordinació entre departaments. Aquest recorregut professional i acumular una àmplia xarxa de contactes i proveïdores per tal de formar els equips més adequats per a cada producció, sempre posant per davant la persona i les seves relacions “Pensamos demasiado y sentimos muy poco…”.

DEIRDRE CANLE (AcciódeCap), ACLAM

Experimentada en el departament de càmera, encara que en els seus inicis va començar treballant com a elèctrica, ha anat professionalitzant-se des del 2004 en els diferents rols de càmera fins a l’actualitat, en què treballa com a 1a ajudant en projectes de diversa índole, tant en publicitat com en ficció i documental. Paral·lelament, la seva carrera professional s’enfoca a la direcció de fotografia, per a la qual cosa també figura en aquest rol en nombroses ocasions en les diferents disciplines abans esmentades. Formada principalment a l’EISV de Vigo i a l’ESCAC de Terrassa. Serà la formadora a la sessió AcciódeCap amb Aclam Records.

Coordinadores

Totes les accions tenen una coordinadora responsable de que els programes tirin endavant amb tot el seu poder de transformació.

CAMILA MAILEN (AccióCurts)

Muntadora, en migració i construcció constant. Va estudiar Comunicació Audiovisual a Madrid i posteriorment es muda a Barcelona per especialitzar-se en muntatge a la UPF Barcelona School of Management. Amb experiència com muntadora en diferents disciplines, documental, ficció, vídeo assaig i vídeoclips. alguns dels seus projectes més destacats són ‘Los eventos de Yaiza Berrocal Guevara, ‘Normal’ d’Irene Moray o ‘Creations’ d’Alba Cros. A més el 2019 neix el curtmetratge ‘Hacia atrás’, el seu primer treball com a directora, que gira entorn a la memòria i la identitat, projecte seleccionat a les Residències audiovisuals de La Bonne 2022, en etapa de postproducció. Des del 2019 forma part de l’equip de producció de Dones Visuals, donant suport a la implementació del Pla d’Acció.

CARLA SOSPEDRA (AccióProducció)

Productora executiva, ha treballat per empreses com Miss Wasabi Films o Avalon, entre d’altres. El 2021 crea la seva pròpia productora, Edna Cinema. És Alumni d’EAVE (Producer’s Workshop) i Berlinale Talents. Entre els títols que ha produit destaquen ¿Qué hicimos mal? de Liliana Torres, Beef d’Ingride Santos (nominat a Millor curtmetratge en els Premis Goya) Correspondències de Carla Simón i Dominga Sotomayor, El techo amarillo d’Isabel Coixet o La inútil i  Sara a la Fuga de Belén Funes. També participa a Alcarràs de Carla Simón. És coordinadora d’AccióProducció des del 2021.

Foto: Geraldine Aresteanu

ELISABET DUBÉ FERRÉ (AccióViver)

Llicenciada en Comunicació Audiovisual i postgraduada en Coolhungint (URL) i en Brand Meaning Management 3.0 (IDEC), crea la seva pròpia productora Crampton on a més de produir, escriu i dirigeix sèries de ficció i documental. També ha produit films sota la direcció de Sergi Pérez, Elena Trapé i Paco Caballero. Ha dirigit el seu primer curt ‘HE’ protagonitzat per Miki Esparbé amb la productora Mr. Miyagi Films i també ha escrit i dirigit el programa de televisió ‘L’Altra Cara’ per a Televisió de Catalunya. Ha treballat com productora en diferents empreses de cinema, televisió i publicitat. Actualment és productora executiva de Finesse Films. Combina el seu treball amb la docència per diferents escoles i universitats com ESCAC i Universitat Rovira i Virgili. És sòcia fundadora de Dones Visuals, on ha coordinat 3 anys AccióCurts i actualment és responsable de coordinar AccióViver.

LEONOR MIRÓ (AcciódeCap)

Leonor Miró. Barcelona 1968. Cineasta. Estudia direcció de cinema en el Centre d’estudis cinematogràfics de Catalunya i fotografia en l’Institut d’estudis fotogràfics de Catalunya. Sòcia fundadora de Grup cinema Ateneu i de Blanc, centre d’estudis de fotografia i cinema. Des de 1996 compagina la docència en cinema i fotografia amb treballs en els equips de direcció, càmera i producció en diverses produccions per a cinema i televisió. Des de 2006 és sòcia de Producciones DOBLE BANDA, on compagina labors de cap de producció, directora de producció i directora de desenvolupament en tots els projectes de la productora fins a 2014. Des de 2018 és sòcia i responsable de producció de DONES VISUALS.

Foto: Raquel Barreras

Tags:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix