Dona suport econòmic al projecte de Dones Visuals
Coneixem a les participants d’Acció Curts 2025!
Ja tenim els dotze projectes seleccionats al programa d’acompanyament de Dones Visuals Acció Curts 2025. Enguany la convocatòria ha estat un èxit i hem rebut 92 projectes de curtmetratge, fet que ha complicat la selecció i la feina al comitè de selecció, format per la Diana Trujillo, la Lucia G. Romero i la Montse Pujol, que finalment ha escollit els dotze que formaran part de la novena edició del programa d’acompanyament per a projectes de curtmetratges, Acció Curts.
Aquest any compten amb una nova mentora de pitch, la Neus Ballús, directora, guionista i muntadora, que acomapanyarà a les participants en tot el seu procés. Comptarem amb la presència de la Marta Selva, que imparteix el taller “Un paseo por los feminismos fílmicos“; la Salima Jirari, que lidera l’assessoria sobre diversitat; la Cristina Calvet, advocada experta en audiovisual, que impartirà una assessoria jurídica enfocada al curtmetratge; i de la Carlotta Schiavon, productora de Vayolet Films, i Gema Arquero, productora de Debut Films, que uniran forces en una sessió sobre producció. Un conjunt de formacions que pretén aportar una mirada més àmplia, interseccional i transformadora sobre els processos de creació.
Per cinquè any consecutiu l’acció culmina en el marc d’ACCIÓ DONES VISUALS DIES D’INDÚSTRIA, on el dimarts 17 de juny es realitzarà la presentació dels pitchs davant de productores i distribuïdores. Un dia dedicat a crear i enfortir vincles, a descobrir i apostar per nous projectes i a impulsar la presència de les cineastes a la indústria.
Els projectes seleccionats a Acció Curts 2025 són:
- “Batec. Esperit i Matxet” d’Adriana Fuertes Lara
- “COTET-COTET” de Júlia Albiol Muñoz
- “Cotorra” d’Anna Calderón Dilmé
- “Dejar ir” d’Ana Monrás Zöller
- “El meu àngel necessita vacances” d’Elisabet Lladó Equisoain
- “Hablemos del amor” de Jana Moreno Baqués
- “L’alegria dels peixos” d’Helena Peñalver i Guilleumes
- “Mitges Voladores” de Maria Gumà Moreno
- “Nit d’estrena” de Carme Rufat Jové
- “No Ni Ná, la triple negació a les dones barraquistes del Carmelo” de Júlia Girós Menéndez
- “Rancio” de Juliana Mateu i Viviana Fernández
- “Un golpe de Amor” d’Ana García Sierra
