Dona suport econòmic al projecte de Dones Visuals
Us presentem a les primeres participants d’AccióProducció
L’any 2021 van tenir lloc les primeres edicions d’AccióProducció i AccióDeCap, completant-se així totes les accions del nostre Pla d’Acció. Des de l’inici de Dones Visuals havia estat un desig de l’associació, ja que creiem que la productora i la productora executiva tenen un pes decisiu en l’elecció de les històries i projectes que es materialitzaran i, per tant, en la representativitat que acabarem veient a les pantalles, en la formació dels equips i en l’establiment de les dinàmiques de tot el procés de producció sent un element amb potencial transformador i vertebrador.
La producció cinematogràfica requereix molts coneixements de molts àmbits diferents i per això creiem que és tan important fer xarxa, compartir i establir vincles per fer un audiovisual de qualitat. Ser productora és entendre que sempre s’és una professional en aprenentatge constant, ja que cada projecte és un repte diferent. Per això, pensem que connectar-se i treballar plegades fa que puguem ser millors professionals.
Carla Sospedra, productora i coordinadora d’Acció Producció.
Amb #AccióProducció volem augmentar la presència de dones productores en el sector audiovisual català i ajudar a trencar el biaix de gènere que sol haver-hi per accedir a la indústria. Un dels objectius de l’acció també es implementar pràctiques no patriarcals dins la indústria, contribuint a la transformació del sector des de dins.
En total, Acció Producció van ser 6 seleccionades: 2 projectes empresarials, 3 projectes de ficció i 2 documentals. Us les presentem:

Va participar amb la seva productora Vayolet Films, el seu projecte d’empresa. La idea principal de la productora és impulsar la trajectòria de directores i directors emergents i donar espai a nivell editorial i d’equip a col·lectius i temàtiques poc representades en la nostra indústria. A més, té com a objectiu fomentar la connexió i la
col·laboració amb altres països mitjançant coproduccions internacionals.
Ha produït, junt amb Primo, Farrucas, Guanyador del Millor Curtmetratge en la darrera edició dels premis Gaudí.
Des que he participat a #AccióProducció l’empresa ha anat prenent més forma, tinc més eines tant per a gestionar l’empresa com per a desenvolupar i produir nous projectes. Actualment tinc diversos projectes en desenvolupament per al 2022 i el 2023 i en els pròxims mesos entrarà un nou soci a l’empresa. Encara no és oficial però ja estem en negociació perquè a mitjans d’any es pugui oficialitzar. Aquesta col·laboració obrirà més portes, portarà a nous projectes i facilitarà les gestions empresarials.
Carlota Schiavon #AP2021
Es va graduar en Producció Audiovisual i Film Busines a l’ESCAC i va finalitzar els seus estudis el 2014 amb un títol en Business and Management of Entertainment de la Universitat de Califòrnia, Los Angeles.
Va tenir les seves primeres experiències en departaments de producció participant en projectes com ara Los Inocentes (2012), Y a otro año, perdices (2012) i Barcelona, nit d’estiu (2013).
A partir del 2014, va començar a treballar a Los Angeles a les empreses LA Panda Productions i Blue Hats Creative, participant en projectes com ara Coldwater (2014), EDC Music Festivals (2014-2017), People You May Know (2016), Perchance (2017) i L7: Pretend We’re Dead (2017).
Després de més de cinc anys als Estats Units, va decidir tornar a Europa, primer a Itàlia, on ha col·laborat amb diverses productores de la seva ciutat natal, i posteriorment a Barcelona, on es va instal·lar el 2019 i fundà Vayolet Films.

Va participar amb el seu projecte d’empresa, una productora orientada a narratives autorals.
Nascuda a Barcelona i establerta a Nova York. Té un màster en Producció Creativa per la Universitat de Columbia, pel qual va rebre la beca de l’Obra Social La Caixa.
L’any 2016 va ser convidada a participar al IFFR Rotterdam Lab. Després d’un elogiat recorregut pel circuit de festivals del seu primer llargmetratge, JÚLIA ISTt, va ser nomenada per la revista Variety com “la pròxima cineasta catalana a tenir en compte l’any 2017”.
Recentment ha produït recentment inclouen el curtmetratge Carnivore (amb producció executiva de Cary Fukunaga), Solastalgia (guardonada amb una beca NY Women in Film 2020) i Forastera, seleccionada per a la Semaine de la Critique del Festival de Cannes 2020.
Actualment és productora associada en DoBeDo Represents i està desenvolupant Creatura, seleccionada per al laboratori de guions del Festival de Sant Sebastià 2020; Marcia Marcela Madrem Dona dirigida per Constança Majluf, secundada pel Premi Alfred P. Sloan de Tractament de Guions i Bellesa d’Irene Moray, entre altres projectes.

Participant amb el projecte de ficció Ni Eva’ des d’Intactes Films i dirigida per Pau Ortiz. Un retrat de la vida de l’Eva, una jove mexicana que en el seu procés cap a la maduració experimenta amb la seva identitat de gènere i descobreix que on millor es troba és en aquest lloc en què no ser home ni ser dona és una opció més.
Graduada a l’ESCAC el 2008, combina la seva experiència tècnica i artística com a directora de fotografia amb la capacitat crítica i resolutiva en el departament de producció.
L’any 2014 va fundar la productora Intactes conjuntament amb Pau Ortiz, una productora dedicada a treballar amb minories en risc d’exclusió social i que realitza projectes nacionals i internacionals pel canvi social.
El seu primer llargmetratge documental Al otro lado del muro ha estat projectat en més de 40 festivals internacionals i ha rebut vuit primers premis, entre els quals el premi al millor documental al Festival Hot Docs, al Chicago Film Festival, al DocsBarcelona o al DocsMX.
Actualment produeix el llargmetratge documental Dues mares, dirigit per Ariadna Seuba, que acompanya la història d’una parella de dues dones en l’aventura de ser mares a través d’un procés de reproducció assistida.

Participant amb el projecte de ficció Turismo de guerra de SANMOR Desarrollo Empresarial, que dirigirà Kikol Grau i amb el qual pretén canviar la història de la Guerra Civil espanyola (literalment) a partir dels documentals realitzats en aquella època, contrastant-los amb les recreacions bèl·liques que succeeixen en el present. Una comèdia que reflexiona sobre la història que queda escrita pels suposats vencedors.
És gestora cultural i productora, en moltes de les seves formes i colors. Ha signat pel·lícules com a productora executiva, directora de producció i cap de producció. A més, tira endavant produccions cinematogràfiques pròpies. El 2007 va fundar SANMOR Desarrollo Empresarial (Novena Nube), una empresa dedicada a la producció i realització audiovisual, i a l’organització d’esdeveniments.
Les pel·lícules en què ha treballat han passat per certàmens com ara el Festival de Cinema Europeu de Sevilla, DOK Leipzig, D’A Film Festival, Busan, Mecal, Semincio Zinemaldia. També, forma part des del 2006 de l’organització i la programació del Festival de Cinema Independent de Barcelona, L’Alternativa, en el qual dirigeix la
secció L’Alternativa Professionals.
Actualment, pel que fa a les seves produccions, s’entreté buscant première al curtmetratge documental d’animació Oro rojo, finançament per dur a terme el llargmetratge documental experimental Turismo de guerra i desenvolupant el llargmetratge experimental de ficció Ignatius, aventures i desventures d’un sant a Manresa.
Les tasques de producció executiva i de gestora cultural van a vegades més enllà del cinema i la duen
a desenvolupar altres projectes, com el de fotografia participativa per a persones sense sostre Reflexa’T. La ciutat mirada pels invisibles.

Seleccionada amb el projecte documental Un vulgar y triste solitario, de Gris Medio. L’Ernesto ha escrit una autobiografia que vol convertir en una pel·lícula. Creu que la seva veu autocrítica ajudarà altres persones a superar la gelosia i la ràbia, i accepta reflectir el procés en un documental. Mentre les escenes del passat cobren vida da-
vant dels seus ulls, també ho fa el seu alter ego, en Juan. En el duel imminent entre els dos col·lideixen present, passat i futur.
Máster en Producciones Artísticas e Investigación de la Facultad de Bellas Artes de la UB. Fotógrafa formada en el Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya. Llicenciada en psicologia per la Universitat de Creta, Grècia. Alumni de la IDF Academy 2020, Circle women’s doc accelerator 2020 i LIM Development Angels. Atreta pels temes socials i de génere, se sent propera amb els enfocs personals i sensibles i a les realitats complexes i menys conegudes.
Codirectora de Fotografia del documental Serás hombre d’Isabel de Ocampo, 2018; DOP del llargmetratge Rocco tiene tu nombre d’Angelo Orlando (2015). Va dirigir el curtmetratge documental Refrán (2015). Actualment està treballant en dos projectes documentals, Un Vulgar y Triste Solitario y El Camino que anda.

Seleccionada amb el documental Life Within, de Suricata Stories. Un llarg experimental en què documentalistes de tot el món comparteixen un mateix repte: explorar el seu món interior i explicar amb l’única imatge que tenen des de la seva finestra per crear junts una simfonia global de l’essència de l’ésser humà.
Realizadora, narradora i productora amb més de quinze anys d’experiència en el camp del documental. Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i postgrau en Reportatge de Televisió a la Universitat Pompeu Fabra, la seva carrera es va iniciar a Benecé Produccions, com a cap de producció i assistent de direcció l’any 2002, fins que va passar al camp del guió i la realització en diverses sèries documentals i culturals per a televisió.
Ha participat en diferents seminaris internacionals com l’IDFA Academy a Amsterdam, la Berlinale Talent Campus a Berlín, el programa europeu Esodoc i el EDN Docs in Thessaloniki a Grècia, així com en el Taller de Documental Creatiu impartit per Belkis Vega a La Bonne, Barcelona.
Com a docent, ha impartit el taller documental “Why Poverty?” per a joves realitzadors a Nepal l’any 2014, programa emmarcat dins l’organització The Why Foundation. Després de viure primer a Mallorca i després a Pequín i a Melbourne llargues temporades, retorna a Barcelona on treballa com a realitzadora independent i funda la productora Suricata Stories amb la Mariona Guiu.