Dona suport econòmic al projecte de Dones Visuals
Per què ha d’existir #AccióDeCap?
Des de novembre de 2021, quan iniciem ACCIÓ DE CAP fins ara són més de 100 sòcies, directores de fotografia, tècniques de postproducció, sonidistes i compositores de bandes sonores que han assistit a alguna de les 11 formacions o masterclass que hem organitzat en les últimes tres edicions. Per que ha d’existir #AccióDeCap? Les dades que vam extreure dels premis Gaudí 2021 ens mostren una representació de tècniques en càrrecs de difícil accés del 26%, les dades del 2022 ens mostren una representació del 21%.
És evident que la participació de les tècniques en els equips de rodatge tot i les mesures de reequilibri aplicades, lluny d’estabilitzar-se o pujar, ha baixat. En aquest context, des de DONES VISUALS continuem treballant en Acció de Cap, no només com una Acció que permet a les tècniques millorar els seus currículums, sinó també com un espai on mostrar i estar en contacte amb tècniques de referència.
Durant el 2022 vam poder organitzar dues masterclass amb dos referents en la seva especialitat, Carolie Champetier, directora de fotografia, i Arán Calleja, compositora de bandes sonores. Aquestes masterclass van ser especialment productives i interessants gràcies a l’acollida de les nostres sòcies i a la generositat de Caroline i Arán, que no només ens van traslladar la seva experiència professional sinó també la seva experiència vital, posant de manifest temes que ens travessen a totes com la maternitat o la síndrome de la impostora.
#AccióDeCap una acció necessària, urgent i col·laborativa
Actualment, estem treballant en dues noves masterclass, la primera es durà a terme durant el mes de maig “Diàlegs sonors”, a càrrec de Verònica Font, dissenyadora de so, i Laura Casaponsa, compositora musical. La segona masterclass serà a càrrec de la muntadora i directora de fotografia Claire Atherton que tindrà lloc durant el mes de juny coincidint amb ACCIÓ DONES VISUALS. DIES D’INDÚSTRIA.
Paral·lelament, continuem teixint i enfortint aliances amb empreses del sector que posen a la nostra disposició el seu coneixement i experiència per a continuar desenvolupant masterclass que suposin una empenta al currículum de les participants, al mateix temps que ens acullen en les seves instal·lacions posant en contacte directe a les tècniques amb la indústria. Gràcies a aquesta col·laboració, que aquest any incorpora empreses com Zig Zag rental i Mrs. Greenfilm, a més de Antaviana o Aluzine rentals, és possible la 4a edició d’Acció de Cap que es durà a terme durant aquest mes de maig.
Finalment, agrair a totes les sòcies que ens han fet arribar les seves suggerències i impressions i en especial a les tècniques que conformes el nostre consell consultor, sense les quals no seria possible el desenvolupament d’aquesta acció.