Dona suport econòmic al projecte de Dones Visuals
Inaugurem els Dies d’Indústria reivindicant un audiovisual més divers
La inauguració dels Dies d’Indústria sempre és un moment d’emocions, reivindicacions i reflexions que ens travessen.
Quantes vegades hem vist pel·lícules on els personatges asiàtico-descendents no parlaven? Avui, hem pogut veure una escena molt potent i escoltar les reivindicacions en favor d’un cinema més representatiu i inclusiu per part de les participants de la performance ‘El silenci de la fera‘, escrit per Sònia Masuda : “Tant de bo arribi el dia en què puguem mirar el nostre cinema amb orgull i dir de veritat que és un cinema de totis”. Tot i que avui no hem pogut veure el monòleg complet per l’afonia de l’intèrpret, l’emoció ens ha arribat i esperem poder gaudir-lo aviat!
També hem celebrat la 10a edició d’#AccióCurts, un programa pioner que parla de les nostres primeres passes i com hem posat sempre a les persones al centre a l’hora de crear accions i de transformar la indústria. Precisament, el curtmetratge ha esdevingut el format amb millors resultats de paritat de gènere a les subvencions de l’ICEC, passant del 38% de projectes dirigits per dones el 2017 al 51% el 2025, i arribant fins al 79% dels projectes finalment subvencionats aquest mateix any. Aquest avenç mostra una major confiança de la indústria en el talent femení i una reducció de les barreres d’accés en el format curt. Tanmateix, també posa en evidència una desigualtat estructural: els formats amb més presència de directores, com el curtmetratge i el documental, són precisament els que tenen menys recursos i prestigi dins la indústria.


Volem recordar que aquests Dies d’Indústria se celebren en un context de colonialisme al món que volem denunciar: el genocidi i l’ocupació a Palestina, l’opressió a l’Iran, el Congo, el Sàhara Occidental, el Liba, Ucraïna, el Kurdistan i, malauradament, a molts altres territoris.
Gràcies a SGAE Barcelona per acollir-nos un any més i convertir-se en la seu de gairebé totes les activitats.
Us esperem a la resta d’activitats!

