#EntrevistesDV · Parlem amb Inés Mirás

abril 23, 2022 8:00 am

Published by Leave your thoughts

Aquesta setmana, a #EntrevistesDV, un espai de trobada i coneixença que ens permet endinsar-nos en diferents aspectes i àrees de l’audiovisual, descobrim la professió de la compositora musical i disseny d’espais sonors amb la Inés Mirás.

Des de petita, contar històries a través de notes musicals ha estat la seva màxima ambició. Va començar a tocar el clarinet amb set anys, a un poble de Galícia anomenat Ordes. Després, ja a Santiago de Compostela, va estudiar arts escèniques, producció audiovisual i d’espectacles, i paral·lelament va fer el Grau Professional en Guitarra. Ara, resideix entre Barcelona i Compostela, actualment compagina la composició musical amb el disseny i implantació d’espais sonors (videojocs) i amb el de la interpretació, tocant la guitarra a “A banda da Loba”.

Com descriuries la teva especialitat/feina?

Explico histories a través de les notes musicals.

Quan i com vas decidir que això era el que volies fer?

Doncs des de petita. Cada cop que anava al cinema se’m posava la pell de gallina amb la banda sonora de les pel·lícules, i llavors quan tenia onze anys vaig voler formar-me per intentar provocar aquestes sensacions a la gent.

Quina és la dificultat més gran que té o que tu t’has trobat?

El poc valor que se li dóna a la part musical d’un projecte audiovisual per part de la resta de l’equip d’una producció.

Quines són les qualitats que has de treballar per poder-t’hi dedicar?

Coneixements teòrics i pràctics de composició musical, anàlisi de llenguatge audiovisual, facilitat amb les eines de programari digital, coordinació i lideratge en cas de gravació amb intèrprets i… Per davant de tot això, la comunicació assertiva 🙂

Quins creus que són els passos que cal seguir per aconseguir-ho?

Jo diria que és una combinació de formació, networking i fer soroll sobre què fas. Sense por.

Quin és el paper de la teva especialitat/feina en cada part del procés: quin paper té en la preproducció, quin durant el rodatge i quin en la postproducció?
Diguem que és habitual que jo, com a peça del puzle, comenci a treballar a la fase de postproducció, encara que es poden anar avançant coses des del primer minut en què es té la idea del projecte, anar treballant referències, sonoritats, estètiques…

En la teva especialitat, es pot separar la tècnica de la creativitat?

Difícil pero suposo que tot és possible heheh.

Com és ser cap d’equip en entorns tècnics com els que tu treballes?

Opino que és una cosa que requereix molta atenció i humanitat per a crear un bon ambient de treball, en el cas d’anar a gravar a un estudi. Quan tens a intèrprets al teu costat, és molt important que aquestes persones se sentin còmodes i segures a l’espai on estan, perquè així donin el millor d’elles mateixes. Cuidar els detalls és essencial, perquè no és el mateix arribar a un estudi i fer una sessió de gravació de 8 hores amb una pausa per a dinar pel mig, que tenir un temps per a aclimatar-te a l’espai, xerrar una mica amb la gent, començar amb un croissant i un cafè, i anar fent petites pauses entre tema i tema per a descomprimir el cap. Sembla que triguem més hores, però al final guanyes temps perquè no hauràs de repetir tantes preses, la gent no se satura tant. En resum, és exigent, però també és molt satisfactori quan poses el focus en la qualitat de l’hàbitat que es crea i els vincles que neixen entre totes.

En la teva especialitat, hi ha associacions de professionals? Quina? Hi estàs involucrada?

Crec que hi ha una que es diu Musimagen, però la veritat és que no formo part d’ella.

Què li diries a algú que es vol dedicar a la teva especialitat?

Que és una feina molt maca però que requereix moltíssima constància per a començar a obtenir resultats.

Ens pots donar referents femenins de la teva especialitat?

Tenim, per una banda, a la Zeltia Montes, Maite Arrotajauregi (Aka Mursego), Isabel Royán, a Paloma Peñarrubio… I a videojocs Paula Fingerspit o Lena Raine, entres les més actuals.

Una peli que tothom que s’hi vulgui dedicar ha de veure:

Bestias del Sur Salvaje.

Moltes gràcies, Inés, per compartir amb nosaltres la teva experiència, visió i carrera professional.

Tags: , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix