Dona suport econòmic al projecte de Dones Visuals
Coneix a les participats d’AccióProducció 2023!
Amb #AccióProducció volem augmentar la presència de dones productores en el sector audiovisual català i ajudar a trencar el biaix de gènere que sol haver-hi per accedir a la indústria. Un dels objectius de l’acció també es implementar pràctiques no patriarcals dins la indústria, contribuint a la transformació del sector des de dins.
AccióProducció està destinat a productores emergents, amb la ferma convicció que el teixit del nostre sector es recolza en aquesta xarxa que són les productores i en la qual encara manca molt lideratge femení. No podem estar més contentes amb la selecció d’aquest any, un grup de participants amb perfils molt heterogenis. Felicitats, companyes, ara a treballar!
SELECCIONADES
Gema Arquero Paniagua amb el projecte Maya

De formació economista per la Carlos III de Madrid, i després del seu pas per Mediapro com a ajudant de direcció en diversos programes per a televisió, la seva trajectòria professional ha estat principalment vinculada al món de la comunicació i la publicitat en diverses agències a Madrid i Barcelona, com a estratega en comunicació 2.0 i coordinadora de projectes.
En el 2020 entra de ple en el món de la producció executiva de ficció en encarregar-se de la pel·lícula autofinançada i autoproduïda “La amiga de mi amiga”‘, de Zaida Carmona, comèdia d’embolics lèsbica que ha transcendit l’etiqueta de pel·lícula LGTBIQ+ i de petita producció en obtenir el Premi “Un impuls col·lectiu” del D’A Film Festival de Barcelona, formar part de la Secció Made in Spain en San Sebastian Film Festival 2022 (SSIFF), i de la secció Bright Future al Festival de cinema de Rotterdam IFFR.
Natalia Cabral Sosa amb el projecte Faula Films

Natalia Cabral, directora, guionista y productora dominicana, nace en Santo Domingo en 1981. Estudió publicidad y después se trasladó a Cuba donde se especializó en dirección de cine documental en la Escuela Internacional de Cine y Televisón de San Antonio de los Baños (EICTV). Al acabar sus estudios en Cuba, ganó una beca para realizar un posgrado en cine documental en la Baden-Wurttemberg Filmakademie de Stuttgart, Alemania y después estudió un Máster en Creación Literaria en la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, España.
Junto al también cineasta Oriol Estrada (Capellades, Cataluña), han realizado un cine galardonado que se desarrolla en la frontera de la ficción y la no-ficción. Fundaron la productora Faula Films en 2012 con el objetivo de brindar una plataforma creativa para el desarrollo y la producción de cine independiente en República Dominicana.
Natalia ha sido evaluadora de proyectos para Proimágenes Colombia, para la Dirección de Cine del Ministerio de Cultura de Panamá y para el Fondo de Fomento Audiovisual del Ministerio de las Culturas, las Artes y el Patrimonio de Chile. También ha impartido talleres sobre cine en la Escuela Internacional de Cine y TV de San Antonio de los Baños y en la Universidad de Massachusetts, Amherst. Actualmente, es tutora de la primera residencia de guiones de la Acadèmia del Cinema Català.
Berta Canivell Mañosa amb el projecte Nightwalk Films

Nacida en Barcelona en 1989. Se graduó en dirección cinematográfica e hizo el master de Film Business en la ESCAC. En 2019 fundó Nightwalk Films, una productora de cine y documental independiente. Desde entonces ha producido cuatro cortometrajes y un largometraje, el documental Balika. Ha escrito y dirigido cuatro cortometrajes: Ancestre (2017), Infierno (2018), Vermo (2019) y Una Caña (2023). Actualmente está desarrollando su primer largometraje como guionista y directora además de otros cortometrajes como productora.
Adela Batiste Barraquer amb el projecte La Filla

Amb més de quinze anys d’experièncias en rodatges de cinema i publicitat en l’equip de direcció, Adela Batiste ha treballat com a primera ajudant de direcció en diferents sèries i pel.lícules.
Al llarg dels darrers 5 anys ha combinat la seva carrera d’ajudant de direcció a rodatges amb la docència dins l’escola de cinema ESCAC.
Patricia Gomez Andrés amb el projecte Los Cangrejos

Estudia Comunicació Audiovisual en l’UVIC (Universitat de Vic) i és graduada en Comunicació per la UOC (Universitat Oberta de Catalunya), on s’especialitza en Creació audiovisual. Cursa en la London Film Academy l’especialitat de Producció. Posteriorment, obté el Certificat de professionalitat de producció cinematogràfica i obres audiovisuals. Col·labora en projectes d’ECIB i Bande à Part realitzant la Direcció de producció de diversos curtmetratges (Finca Règia, La Recaiguda i El rei del Falàfel).
Ha adquirit experiència en el departament de producció de diverses productores de cinema i publicitat com Albiñana Films, Good Company, El Kinògraf i Distinto Films, la qual cosa li va permetre fer el pas en 2021 per a constituir la seva pròpia productora, Shoji Films, juntament amb el productor, director i guionista Rubén Seca, que pretén donar suport a projectes de cinema d’autor/a i acompanyar el talent de nous i noves realitzadores. Un projecte construït sobre les bases de la igualtat i el compromís social.
Des de llavors ha dut a terme la producció executiva de molts dels seus projectes, com els curtmetratges Ouroboros, The First Kiss, La mancha, Les empremtes de la llum i Mortis causa, i la producció d’Eli (coproducció amb Nexus Creafilms).
Es troba en fase de desenvolupament i finançament dels curtmetratges Demà i La filla de ma mare (coproducció amb Cornelius Films) i del seu primer llargmetratge documental Los Cangrejos.
Sandra Funes amb el projecte Santa

Després de la seva formació acadèmica, la Sandra ha tingut experiència en el sector en diferents branques de la producció. Començant a Pijama Studio l’any 2020, com a productora de l’estudi de postproducció, on va participar en projectes de publicitat de marques com Danone, Seat o Bankinter, i videoclips de varis artistes. Després d’això, va continuar com a coordinadora de postproducció en un altre estudi, Only Postproduction. Al 2021 va decidir deixar la postproducció per endinsar-se a la producció, entrant com a assistent de producció a la productora de cinema Arcadia Motion Pictures, on ha treballat en projectes de directores i directors de renom com ‘As Bestas‘ de Rodrigo Sorogoyen, ‘Los pequeños amores‘ de Celia Rico, ‘Robot Dreams‘ de Pablo Berger, ‘Un novio para mi mujer‘ de Laura Mañá o ‘Mediterráneo‘ de Marcel Barrena. Seguidament, va fer un salt a la televisió, passant a formar part de l’equip de producció dels programes de TV3 “Planta Baixa” i “Col·lapse”, treballant amb la productora La Manchester. Actualment, és la productora executiva de la productora de ficció emergent Nightwalk Films.
Paral·lelament a totes aquestes experiències laborals, la Sandra ha treballat en projectes de curtmetratges com productora executiva, com ‘El Principi‘ d’Albert Blay (premi a millor curtmetratge al FesOh!curt Festival de Nules) o ‘Fins on t’arribi el braç‘ de Robert Molist (Produït per Arcadia Motion Pictures, premiere a la Secció Oficial del Festival Filmets de Badalona), i també a l’equip de producció de videoclips com ‘Desembre‘de La Ludwig Band, ‘Thought Many Times‘ de LABI o ‘Estrella del Pop‘ de Al·lèrgiques al Pol·len.