#AccióProducció · MasterClass amb professionals de primer nivell

juliol 12, 2022 5:10 pm

Published by Leave your thoughts

Els programes de Dones Visuals tenen cada un d’ells un disseny específic i a mida no solament de l’objectiu de l’Acció, si no també de les participants que l’habiten. Alhora, aquests programes estan travessats per eixos comuns que defineixen les convocatòries de Dones Visuals i també els valors de l’associació.

Des del primer AccióCurts l’any 2017, acció inicial de l’associació., fins al desplegament de totes les branques del Pla d’Acció, la recerca de professionals d’alt nivell per dissenyar, formar i acompanyar en les nostres accions ha estat una prioritat. Amb totes les professionals que han passat per les accions, ha quedat comprovat que l’excel·lència es dona de la mà amb un acompanyament personalitzat i curós, atent a la indústria, però també a les noves pràctiques que dia rere dia s’obren davant nostre.

Dins d’#AccióProducció, les participants han pogut gaudir de MasterClass sobre diferents aspectes, amb un seguit de professionals, que enguany acompanyaran participants i creacions en el camí de fer créixer els seus projectes audiovisuals.

MasterClass de producció amb Laura Rubirola

Productora executiva i codirectora de l’escola de guió Showrunners, on exerceix la docència com a mentora de projectes i impartint les assignatures de producció executiva. Ha coordinat diversos llargmetratges de la productora Rodar y Rodar i ha estat productora associada de les pel·lícules El Cuerpo i ¿Quién mató a Bambi? Business affairs a la pel·lícula Contratiempo, productora executiva del llargmetratge Durante la tormenta i de la sèrie de Netflix El inocente. Actualment, produeix el llargmetratge per a Netflix No voy a pedirle a nadie que me crea i properament estrenarà els llargmetratges: Los renglones torcidos de Dios i Suro. Ha estat coordinadora de dues edicions del programa Acció Viver i és la tutora de producció al mateix programa.

MasterClass de dret audiovisual amb Cristina Calvet

Advocada amb més de vint anys d’experiència en tots els àmbits del sector artístic (música, teatre, doblatge, audiovisual i publicitat). Està i ha estat en contacte amb artistes com a responsable de l’Àrea legal de l’Associació d’ Actors i Directors Professionals de Catalunya, AADPC. Va treballar al Fòrum Universal de les Cultures BARCELONA 2004, SA com advocada responsable de les contractacions artístiques (música, teatre, exposicions fotogràfiques i audiovisuals, produïdes dins i fora del Recinte del Fòrum). Prèviament va ser gerent i advocada de l’ Associació professional de representants, promotors i managers de Catalunya (ARC) en l’àmbit de la música, promoció de concerts, i representació artística. 

MasterClass d’Incentius fiscals i AIES amb Miriam Porté

Fundadora de Distinto Films. Entre els seus projectes cinematogràfics més destacats trobem Els nens salvatgesEl Gran Vázquez, Yo. Les seves produccions televisives segueixen una marcada línia editorial: explicar històries de dones no prou reconegudes –com Clara Campoamor, Concepción Arenal, Frederica Montseny o Margarida Xirgu– per apropar-les a un públic majoritari. Amb la finalitat d’impulsar nou talent femení, ha iniciat recentment una línia de curtmetratges on trobem Suc de Síndria i Forastera, ambdós destacats per la crítica internacional.

MasterClass sobre Coproduccions internacionals amb Miriam Porté i Carine Leblanc

Carine Leblanc és productora i directora de producció, coneguda per La mujer de la montaña (2018), Krotkaya (2017) i Le grand marin.

MasterClass sobre Mercats Internacionals amb Mercedes Martínez Abarca

Mercedes Martínez-Abarca és programadora i consultora. Des del 2009, treballa per al Festival Internacional de Cinema de Rotterdam, on actualment és programadora i membre del comitè de selecció de l’Hubert Bals Fund. També forma part del comitè de selecció de Primer Corte i Copia Final de Ventana Sur i del Marché du Film de Canes, i col·labora amb l’associació DONESVISUALS. Anteriorment, va coordinar la plataforma de coproducció Holland Film Meeting, va treballar per a l’agent de vendes internacionals Fortissimo Films i va col·laborar amb festivals i plataformes de coproducció com ara el Festival Internacional de Cinema de Gijón i Abycine Lanza, entre d’altres.

MasterClass sobre vendes internacionals amb Nadine Rothschild

Nadine Rothschild desenvolupa la productora Volta Producció a Barcelona, amb Ferran Herranz i José Tito. La primera coproducció de Volta és el curtmetratge CASTELLS de Blanca Camell Galí (2022).
Des d’octubre de 2020, també és directora de vendes en Coproduction Office, on va vendre TRIANGLE OF SADNESS de Ruben Östlund (Palma d’Or 2022) i RIMINI d’Ulrich Seidl (Berlinale 2022).

Va ser directora de vendes i de màrqueting en Celluloid Dreams entre el 2017 i 2019, va ocupar diversos llocs a WestEnd Films entre 2012 i 2016 i va ser responsable de la zona Espanya, Portugal i Llatinoamèrica per a UniFrance durant el 2019 i 2020.
Va estudiar cinema en les Universitats La Sorbonne i Paris Denis Diderot, especialitzant-se en producció i distribució i és alumna d’EAVE Ponts 2020.

MasterClass sobre Ficcialitat amb Pol Galofre

Pol Galofre Molero (Barcelona, 1987) és graduat en Cinema i Audiovisuals a l’ESCAC. És un dels coordinadors del projecte Cultura Trans, juntament amb Miquel Missé, amb qui també ha editat el llibre PolíticasTrans: Una antología de textos desde los estudios transnorteamericanos. També ha participat com assessor a l’obra de teatre Limbo de Les Impuxibles, i (Nos)outrxs de Raquel Freire i Marta E. Miranda. És docent al Màster Gènere i Comunicació de la UAB i l’Espai DebuT, així com formador sobre diversitat sexual i de gènere. Actualment treballa com a informador i dinamitzador al Centre LGTBI de Barcelona i és uns dels assessors del col·lectiu Ficcial.

A més, les participants han pogut gaudir de diferents sessions amb representants de les entitats com Àlex Navarro, d’Europa Creativa Media, Francisco Vargas de l’ICEC o Joan Ruiz de Catalan Films, que han exposat i presentat les diferents línies d’ajuts disponibles per a produccions audiovisuals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Comparteix