Barcelona
Dona suport econòmic al projecte de Dones Visuals
Ariadna Pujol (1977) és llicenciada en Comunicació Audiovisual i Màster en Documental de Creació (UPF). Ha dirigit diversos curtmetratges documentals, entre els que destaca Tiurana, inclòs en la Retrospectiva de Documental Espanyol (Cinéma du réel, París, 2004) que reunia els documentals més rellevants de la cinematografia espanyola.
El seu primer llargmetratge documental, Aguaviva (2005), es va projectar en diversos festivals internacionals (Sant Sebastià, Londres, Buenos Aires, Xangai…) i va rebre el Premi del Públic al Millor Documental del Festival de Màlaga 2006.
Fundadora del col·lectiu audiovisual Atzar Films, ha realitzat documentals en col·laboració amb institucions com el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) o el Museu de la Música de Barcelona, films per a organismes internacionals, curtmetratges com Is Berlin for all? (2013) produït pel Senat de Berlin, poemes visuals i vídeo-dansa. El seu últim film és Càpsula improbable (2016), co-realitzat amb la ballarina improvisadora Vika Kleiman.
És Professora d’Etnografia audiovisual al Màster d’Ensenyaments Artístics en Investigació Musical de l’ESMUC, Escola superior de Música de Catalunya.
Actualment, està preparant el meu segon llargmetratge Dietari final, en co-direcció amb Èrika Sánchez, sobre el llegat més desconegut de Xirinacs. Un film iniciativa del Màster de Documental de Creació de la Universitat Pompeu Fabra.