Imatge del perfil de Adrina Galicia Guillén

Adriana Galicia Guillén

Actriu | Directora | Guionista

DESCRIPCIÓ

Guionista, directora i actriu nascuda a Barcelona.

Graduada en el Màster en Direcció a l’ESCAC. Formada com a guionista a l’ESCAC amb Jaume Macià i Sergi Pérez, i a Showrunners Barcelona, on realitza la formació de guió cinematogràfic amb docents com Amèlia Mora, Sílvia Oliva i Sergi Pompermayer, entre altres. Amplia els seus coneixements com a guionista amb tècniques d’estructura amb Alejandra Moffat, així com de dramatúrgia amb Daniel J. Mayer i amb en Marc Angelet a la Sala Beckett. També ha adquirit coneixements en producció audiovisual impartits per Laura Rubirola.

Recentment, ha rebut la subvenció de l’ICEC 2024 per al projecte Cuca, curtmetratge del qual és guionista i directora, de la mà d’Alhena Production. Aquest projecte va ser seleccionat a la Residència Audiovisual de La Bonne 2022, on es va gestar la idea, i posteriorment ha estat seleccionat al coaching de pitching i mentoria de finançament al festival Mecal 2023, on va seguir el seu desenvolupament. Posteriorment, va ser projecte seleccionat a les Jornades Professionals de Terror Molins 2023, participant en el pitching de projectes finalistes on es va sumar la productora Alhena Production.

Pel que fa als seus treballs recents, ha estat guionista i directora dels curtmetratges Silencios (2022), Postres (2023), Entre germanes (2024) i Esa noche (2024), en fase de distribució. És directora, productora i guionista, juntament amb Shamp K., del curtmetratge El viraje de Lu (2021). Aquest projecte va ser seleccionat en diversos festivals nacionals i internacionals, com el Cerdanya Film Festival, Festival Cine de Zaragoza -seleccionadors de Goya-, Barcelona Sport Film Fest i Festival BCT de Benevento, entre d’altres.

D’altra banda, ha rodat altres peces de caràcter més experimental o publicitari com a directora. Crea la peça audiovisual Estat de cerca (2022), retrat generacional que dirigeix i produeix en el marc del programa Malnascuts de la Sala Beckett, i Gun Gaze (2024).

Com a actriu, ha treballat en nombrosos projectes tant teatrals (al Teatre Romea, Teatre Tantarantana, La Seca…) com audiovisuals (El Regresiu de Xavier Adán, La cura de tots per Escac Films, actualment treballant en l’últim projecte de Paula Comas per Filmin). La seva feina com a actriu li ofereix una mirada crítica, sempre cercant la veritat i la vulnerabilitat de l’intèrpret, amb habilitats per aprofundir en el procés de la direcció d’actors i actrius.

Actualment, es troba en procés d’escriptura del seu primer llargmetratge, que comparteix temàtica amb Merchandising, curtmetratge del qual també és guionista i directora. Compagina l’escriptura amb la postproducció del seu últim curtmetratgeDemasiada luz para tanta mierda (2025), produit per Shoji Films en colaboración amb Antaviana Films. Curtmetratge retrata una situació d’abús en un context de submissió química i pròximament iniciarà el procés de distribució.

SUBSCRIU-TE AL NOSTRE NEWSLETTER
SEGUEIX-NOS
CONTACTE
info@donesvisuals.cat
Sant Pere més Baix, 7, 3a planta,
08003 Barcelona
ESCRIU-NOS
CREAR PERFIL