Dona suport econòmic al projecte de Dones Visuals
El documental “El barri s’ha de defensar” és la crònica de la lluita que el veïnat de la Barceloneta ha protagonitzat des del 2005, amb la imposició de l’anomenat “Pla dels Ascensors” -que expulsava 1000 famílies- fins a les actuals mobilitzacions contra la Reforma del Port Vell.
En altres paraules, recull la resistència d’uns veïns i unes veïnes que no volen veure convertit el seu barri d’origen treballador i pescador, en un parc temàtic pel turisme.
Al mateix temps, retrata la qualitat humana de les persones que estan liderant aquestes mobilitzacions vinculades tant a la Comissió de Festes del carrer dels Pescadors, com a l’Associació de Veïns de l’Òstia i a la Plataforma en Defensa de la Barceloneta
Aquesta crònica audiovisual descobreix un moviment veïnal intergeneracional – poc comú a la ciutat- on conflueix la saviesa quotidiana d’homes i dones de barri, sumada a altres perspectives de crítica i activisme de joves procedents de diferents moviments socials.
La Pepa, l’Antonio, el Paco, la Maria Pino, la Gala, la Lourdes, i la Joana són les veus que reconstrueixen aquestes reivindicacions contra al mobbing immobiliari, els apartaments turístics, la imposició d’hotels ostentosos i una marina de iots de luxe, etc. També, la part més càlida del barri: la festa major del carrer Pescadors, i altres encontres. Vides i lluites forjades en el dia a dia d’un dels barris més carismàtics de Barcelona, i més amenaçat per la pressió turística i l’especulació immobiliària.