Dona suport econòmic al projecte de Dones Visuals
Quan es compleixen 3 anys de la major catàstrofe de la indústria de la moda –l’esfondrament de l’edifici Rana Plaza a Bangladesh, on van morir més de 1.238 treballadores– H&M publica una campanya d’insentiu del consum disfressada de sostenibilitat a fi d’amagar els deures que té pendents amb les reformes de seguretat a les fàbriques de Bangladesh.
El vídeo contextualitza a nivell periodístic amb dades i fets, denuncia la trama corrupta d’H&M l’abril de 2016, senyala el greenwashing emprat en la seva estratègia comercial i convida a no oblidar la naturalesa negligent de les multinacionals del sector tèxtil.
La narrativa s’explica en format videoclip amb una posada en escena performàtica a un dels espais públics comercials més concorreguts de la ciutat de Barcleona, i utilitza com a banda sonora la mateixa cançó de promoció de la falsa campanya de sostenibilitat de la marca de roba. (La cançó Rewear It, de la cantant srilankesa M.I.A., que paradoxalment apela al reús de la roba, en oposició a la roba d’un sol ús que la marca promou).
H&M Trenca Promeses és una producció per a Campanya Roba Neta (Setem) i està vinculada amb el Projecte Vestidures.
Referents bibliogràfiques i fonts d’investigació:
a) sobre Rana Plaza i els incumpliments d’H&M
b) sobre greenwashing, la insostenibilitat del model fast i la campanya World Recycle Week