City for sale

Tasca

Preocupada per la transformació que estava experimentant la seva ciutat, Barcelona, i motivada per la necessitat d’un nou repte creatiu i professional, a finals del 2015 la Laura Alvarez va començar a fer el treball de camp i la preproducció de la que ha esdevingut la seva primera pel·lícula documental, ‘City for sale‘ (2019, Bausan Films).

Sense experiència ni formació prèvia en el camp del cinema, però amb 12 anys de carrera com a periodista i creadora de continguts per a televisió, la Laura va veure clar que volia explicar a través del gènere documental la història d’una ciutat i d’un veïnat que, mica en mica, anava desapareixent.

‘City for sale’ es va estrenar al març del 2019 al Festival de Málaga i al maig del mateix any al DocsBarcelona. La pel·lícula va culminar el seu circuit en festivals i centres culturals d’Europa i Llatinoamèrica amb una nominació als XII Premis Gaudí en la categoria de millor documental.

Descripció del projecte

Barcelona és un dels epicentres turístics més importants d’Europa. El 2018, la ciutat va rebre més de 30 milions de turistes, i va tornar a liderar el rànquing de les ciutats més visitades d’Europa juntament amb Londres, París i Roma. És un nou rècord històric que confirma la tendència creixent i imparable en la xifra d’arribada de turistes.

Quines són les conseqüències de tot això per a la gent de Barcelona, una ciutat amb poc més d’1,6 milions d’habitants? Un bon nombre d’estudis acadèmics constaten que el turisme de masses i l’especulació immobiliària que se’n deriva estan malmetent la vida veïnal de Barcelona fins al punt que està expulsant gradualment els veïns i veïnes de les seves cases i barris. El mateix padró d’habitants constata que, des de l’any 2008, el districte de Ciutat Vella, el més saturat de turistes, ha perdut gairebé 18.000 veïns i veïnes.

‘City for sale’ ens submergeix en la vida de quatre famílies barcelonines per mostrar-nos com el turisme de masses està aniquilant l’essència de la ciutat i contribuint a l’expulsió de veïnat. La pel·lícula apel·la a l’empatia i la reflexió, i revela el costat més humà d’un problema que ja no només és social, sinó també polític i econòmic, i que afecta tantes altres ciutats de moda com Venècia, Amsterdam, Lisboa, Roma, Praga o París, entre d’altres.

Foto del perfil

Laura Alvarez Soler

City for sale
Compartir
SUBSCRIU-TE AL NOSTRE NEWSLETTER
SEGUEIX-NOS
CONTACTE
info@donesvisuals.cat
Sant Pere més Baix, 7, 3a planta,
08003 Barcelona
ESCRIU-NOS
Dona suport econòmic al projecte de Dones Visuals
CREAR PERFIL
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millor la teva experiència de navegació i poder oferir-te continguts interessants. Ara la Llei obliga a comunicar-te que al continuar navegant pel nostre lloc web, el que t’agraïm enormement, entenem que acceptes la nostra política de cookies.
ACEPTAR
Aviso de cookies